Witamy na stronie Opactwa Mniszek Benedyktynek w Staniątkach

Naszym celem jest wielbić Boga przez wspólną modlitwę liturgiczną i przez życie w siostrzanej wspólnocie. Pod opieką Matki Najświętszej usiłujemy przez miłość upodobnić się do Chrystusa, bo On jest Drogą, Prawdą i Życiem. Musimy też oczywiście zapracować na swoje utrzymanie.

07-07-2016

10 LIPCA - UROCZYSTOŚCI jUBILEUSZOWE 800-LECIA OPACTWA

UROCZYSTOŚĆ ŚW. BENEDYKTA : godz. 11.00 - MSZA ŚW. pod przewodnictwem o. Opata z Tyńca ; ( oprawa liturgiczna Mszy Św. : Hubert Niewiadomski –baryton, Ewa Rzetecka-Niewiadomska – organy); godz. 15.00 - UROCZYSTE NIESZPORY z udziałem Benedyktynów tynieckich; godz. 16.00 - KONCERT : Elżbieta Towarnicka – sopran, Marek Stefański - organy



Hubert Niewiadomski –baryton
Ewa Rzetecka-Niewiadomska – organy

Ewa Rzetecka-Niewiadomska
W roku 2003 ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Łodzi w klasie klawesynu prof. Leszka Kędrackiego, a w 2008 roku studia podyplomowe w Konserwatorium Muzycznym w Genewie w klasie klawesynu solowego prof. Alfonso Fedi. W 2014 zdobyła tytuł Maestro al Cembalo w klasie prof. Leonardo Garcia Alarcon w Konserwatorium genewskim i nagrodę specjalną Groux-Extermannza za wystawienie opery John Blow „Venus and Adonis”.
Odbyła kursy mistrzowskie u wybitnych klawesynistów, takich jak: Władysław Kłosiewicz (Polska), Ketil Haugsand (Norwegia, Portugalia), Pierre Hantai (Francja), George Kiss (Szwajcaria, Włochy), Luca Skandali (Włochy), Liuwe Tamminga (Włochy), Ton Koopman (Holandia).
Studiowała grę na organach w Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. Ireny Wisełki-Cieślar, następnie u prof. Marcelo Giannini w Genewie i Liuwe Tamminga w Bolonii
Koncertowała solowo jako klawesynistka i organistka, kameralnie i w orkiestrach, w Polsce i za granicą. Regularnie współpracuje z zespołem Atelier Baroque de l'Orchestre de la Suisse Romande , w duecie z flecistą Carlo Jansem jako zespół Duo impetuoso i barytonem Hubertem Niewiadomskim tworząc Duo Polonais.
Jej pasją są opery barokowe. Współpracowała z Teatrem Wielkim w Łodzi, jak również z zespołem Cappella Genevensis , francusko-szwajcarską grupą specjalizującą się w wykonywaniu małych oper barokowych z pokazami multimedialnymi
Regularnie od 2010 bierze udział jako pedagog i akompaniator w Międzynarodowym Forum Fletowym w Luksemburgu.
W 2009 roku nagrała płytę Barok w Europie wraz z flecistką Joanną Woszczyk- Garbacz, natomiast w 2011 roku muzykę do sonetów Andrzeja Żarneckiego.
Po uzyskaniu tytułu doktora pracuje jako adiunkt w łódzkiej Akademii Muzycznej.

Hubert Niewiadomski, baryton.

Odbył edukację wokalną najpierw pod kierunkiem prof. Katarzyny Zachwatowicz-Jasieńskiej

(Warszawa) a następnie w klasie prof. Gilles Cachemaille w Wyższym

Konserwatorium Muzycznym w Genewie. Uczestniczył w licznych kursach mistrzowskich

prowadzonych m.in. przez Alain Garichot, Ulrich Koella, Irwina Gage, Roberta Tear, Omara Porras,

Jean-Paul Fouchécourt i Tona Koopmana. Ukończył również studia informatyczne na Wydziale

Elektroniki Politechniki Warszawskiej oraz uzyskał stopień doktora w dziedzinie fizyki cząstek

elementarnych na Uniwersytecie w Manchesterze. Pracował w CERN w Szwajcarii, był organistą

Polskiej Misji Katolickiej w Genewie.

Jako solista wykonuje muzykę oratoryjno-kantatową, operową i kameralną. Specjalizuje się w

wykonawstwie pieśni polskich, niemieckich, francuskich i rosyjskich. Występuje z Ave Sikk i Ewą

Rzetecką-Niewiadomską (Duo Polonais). Występował m.in. z Orkiestrą Kameralną Filharmonii

Narodowej, Polską Orkiestrą Radiową, Polską Orkiestrą Bałtycką, Orkiestrą Konserwatorium w

Genewie. Wykonywał także recitale pieśni i arii operowych. M.in. z okazji Roku Chopinowskiego

2010 prezentował recitale pieśni i arii operowych w Krakowie (Willa Decjusza), Warszawie (koncert

pod patronatem Prezydenta RP z okazji 100-lecia Ośrodka dla Niewidomych w Laskach) oraz w

Genewie. Regularnie występuje na festiwalach muzyki organowej i wokalnej (Łódź, Polanica Zdrój,

Olkusz, Świdnica, Genewa).

Stale koncertuje z wiodącymi zespołami genewskimi (m.in. Cantatio i Ensemble Vocale et

Instrumentale de Carouge) wykonując przede wszystkim muzykę barokową. Nagrał madrygały

Monteverdiego, Dowlanda i Moulinié w ramach albumu Resonance wydanego w 2010. W ostatnim

czasie uczestniczył w licznych koncertach kantat Bacha, Telemanna i muzyki angielskiej (m.in. partia

tytułowa w operze Venus i Adonis Johna Blowa).







 

Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.
Publikacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 413 "Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju" dla małych projektów Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich
na lata 2007 - 2013. Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013 - Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.